وبلاگ رسمی نوران ارتباطات پایدار در بلاگ

با خدمات شبکه آشنا شوید

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ب.ظ

فرقی ندارد که شما صاحب کسب و کار یا کاربر خانگی باشید، واقعیت این است که امروزه به دسترسی به وب، اینترنت و شبکه احتیاج خواهید داشت. در دنیای ارتباطات هیچ چیز نمی‌تواند مهم تر از ارتباط برقرار کردن با دیگران باشد و شما از طریق شبکه می‌توانید این ارتباط را بیش از پیش پایدارتر سازید. چنین موضوعی در تمامی کسب و کارها صدق می‌کند، چون اتصال به شبکه برای موفقیت و بهبود اثربخشی ضرورت دارد. با این حال، تنها راه، جهت دسترسی سریع و مطمدن به شبکه، سرویس ها و خدمات شبکه است.

یک شبکه با طراحی مناسب، قابل اعتماد و مطمئن ساختار اساسی در هر سازمانی است. زیرساخت IT سازمان شما به کابل کشی شبکه، سوئیچ ها، دستگاه های وایرلس و چگونگی اتصال آن ها به یکدیگر بستگی دارد. با نصب و راه اندازی شبکه بهره وری به شکل چشمگیری بالا می‌رود، تعامل بهتری با مشتریان می‌توان داشت و فرآیندهای روزمره و سیستم هایی که سازمان به آن متکی است بدون اشکال خواهند بود. هدف ما در نوران ارتباطات پایدار این است که مناسب ترین خدمات شبکه را با توجه به نیازهای شما ارائه بدهیم تا شاهد بهترین عملکرد باشید. کارشناسان شبکه و IT ما با دانش بالای خود به شما خواهند گفت که آیا شبکه موجود بهینه خواهد بود و یا باید برای شبکه‌ای جدید سرمایه گذاری کرد.

آشنایی با خدمات شبکه

خدمات شبکه به مجموعه امکاناتی گفته می‌شود که عملیات شبکه‌ای را تسهیل می‌نماید. خدمات یا سرویس شبکه از طریق یک سرور (که می‌تواند یک یا چند سرویس را اجرا کند) ارائه می‌شود که بر اساس پروتکل های شبکه لایه اپلیکیشن در OSI (Open System Interconnection) بستگی دارد. برای مثال، DNS (Domain Name System) ، DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) و VoIP (Voice Over Internet Protocol) نمونه ای از خدمات و سرویس های شبکه هستند. کاربران و سرورها غالباً دارای رابط کاربری (User Interface) و بعضا سخت افزارهای مشابه دیگری هستند که از طریق آن با یکدیگر در ارتباط هستند.

طبق تعریف NFV (Network Functions Virtualization) و به بیان دیگر، سرویس ها و خدمات شبکه ترکیبی از عملکردها و قابلیت های شبکه است که از طریق کارکرد و مشخصات خود شبکه تعریف می‌شود.

در ادامه انواع خدمات شبکه را توضیح خواهیم داد که هر کدام از آن ها شامل تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی شبکه و مدیریت بر آن‌ها است. این روند باعث می‌شود که شبکه کارایی مطلوبی داشته باشد و در مواجه با مسائل مختلف اختلالی به وجود نیاید.

خدمات شبکه بی سیم

با گذشت زمان، پوشش شبکه بی سیم و ظرفیت مورد نیاز برای این نوع خدمات شبکه تغییر می‌کند و پیکربندی تکامل می‌یابد. خدمات شبکه بی سیم بخش جدا نشدنی از خدمات شبکه کامپیوتری هستند که انتخاب تجهیزات مناسب و بکارگیری آن ها به صورت اصولی هزینه های عملیاتی را کاهش می‌دهد و در نهایت پیاده سازی زیر ساخت شبکه‌ای متناسب با آن مقرون به صرفه و کارآمد خواهد بود.

خدمات شبکه کابلی

در دنیای ارتباطات و اطلاعات این نوع خدمات شبکه یکی از پایدارترین پلت فرم هایی هستند که نقش مهمی در زمینه انتقال دیتا ایفا می‌کنند. این شبکه ها بسته به نوع کابل و تجهیزات مورد استفاده در کنار آن ها، از داده و پهنای باند مختلفی نیز برخوردار هستند. اگر چه خدمات شبکه کابلی حائز اهمیت هستند اما به مرور زمان و در فواصل گوناگون ممکن است با راهکارهای مناسب تر دیگری جایگزین شوند. خدمات اکتیو شبکه و خدمات پسیو شبکه از این نوع هستند.

جمع بندی

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که خدمات شبکه نه تنها برای دسترسی آسان تر به شبکه، بلکه برای محافظت و نگهداری از اطلاعات شما طراحی و پیاده سازی می‌شوند تا شما بدون داشتن هیچ دغدغه ای دسترسی آزاد و راحتی داشته باشید و از قابلیت های آن بهره مند شوید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۲/۲۸
  • ۱۱۳ نمایش
  • محمد مرادزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی